به نام او

دید مجنون را یکی صحرا نورد---- در میان ِ بادیه  بنشسته  فرد

کرده صفحه ریگ وانگشتان قلم---- میزند بااشک خونین این رقم

گفت:ای مجنون شیدا چیست این---- مینویسی نامه بهر کیست این

گفت : مشق ِِ نام ِ لیلی  می کنم ---- خاطرِ خود را تسلی می کنم

چون میسر نیست برمن کام او ---- عشق بازی می کنم با نام او


فرق من و پروانه این بود
                          پروانه پرش سوخت
                                              ولی من جگرم


* عشق *
 
عشق یعنی با تو خواندن از جنون ،
 
عشق یعنی سوختنها از درون
 
عشق یعنی سوختن تا ساختن ،
 
عشق یعنی عقل و دین را باختن
 
عشق یعنی دل تراشیدن ز گل ،
 
عشق یعنی گم شدن در باغ دل
 
عشق یعنی تو ملامت کن مرا،
 
عشق یعنی می ستایم من تو را
 
عشق یعنی  در پی تو در به در ،
 
عشق یعنی  یک بیابان درد سر
 
عشق یعنی با تو آغاز سفر ،
 
عشق یعنی  قلبی آماج خطر
 
عشق یعنی تو بران از خود مرا ،
 
عشق یعنی  باز می خوانم تو را
 
عشق یعنی  بگذری از آبرو ،
 
عشق یعنی کلبه های آرزو
 
عشق یعنی با تو گشتن هم کلام،
 
عشق یعنی انتظار یک سلام
 
عشق یعنی دستهایی رو به دوست ،
 
عشق یعنی مرگ در راهت نکوست
 
عشق یعنی شاخه ای گل در سبد ،
 
عشق یعنی دل سپردن تا ابد
 
عشق یعنی سروهای سر بلند ،
 
عشق یعنی خارها هم گل کنند
 
عشق یعنی  تو بسوزانی مرا ،
 
عشق یعنی سایه بانم من تو را
 
عشق یعنی بشکنی قلب مرا ،
 
عشق یعنی می پرستم من تو را
 
عشق یعنی آن نخستین حرفها ،
 
عشق یعنی  در میان برفها
 
عشق یعنی  یاد آن روز نخست ،
 
عشق یعنی  هر چه در آن یاد توست
 
عشق یعنی  تک درختی در کویر ،
 
عشق یعنی  عاشقانی سر به زیر
 
عشق یعنی بگذری از هفت خان ،
 
عشق یعنی  آرش و تیر و کمان ....
 
نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:06 ق.ظ http://www.tanhataren2.blogsky.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد